DEVLET MEMURLARI İŞ KAZASI BİLDİRİMİ
Üniversitemizin Değerli Personeli,
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince;
" (1) İşveren; a) Bütün iş kazalarının ve meslek hastalıklarınınkaydını tutar, gerekli incelemeleri yaparak bunlar ile ilgili raporları düzenler.
b) İşyerinde meydana gelen ancak yaralanma veya ölüme neden olmadığı halde işyeri ya da iş ekipmanının zarara uğramasına yol açan veya çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayları inceleyerek bunlar ile ilgili raporları düzenler.
(2) İşveren, aşağıdaki hallerde belirtilen sürede Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimde bulunur:
a) İş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü içinde.
b) Sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde.
(3) İşyeri hekimi veya sağlık hizmeti sunucuları; meslek hastalığı ön tanısı koydukları vakaları, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucularına sevk eder.
(4) Sağlık hizmeti sunucuları kendilerine intikal eden iş kazalarını, yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucuları ise meslek hastalığı tanısı koydukları vakaları en geç on gün içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirir.
(5) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar, Sağlık Bakanlığının uygun görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenir." hükümleri ile iş kazası ve meslek hastalıklarının kayıt ve bildiriminin sağlanması gerekmektedir.
Buna göre biriminizde iş kazası olması durumunda kolluk kuvvetlerine derhal ve SGK' ya 3 iş günü içerisinde devlet memuru iş kazası bildirim linki üzerinden bildirim yapılması zorunludur. Ancak bu işlemi gerçekleştirebilmek için yetkilendirme yapılması gerekektedir. Yetkilendirme işlemi için bağlantıda yer alan "Devlet Memurları İstirahat Raporu Görüntüleme ve İş Kazası-Meslek Hastalığı Bildirim Uygulaması Yetki Talep Formu" doldurulmalı ve biriminizin bağlı olduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerine/ Sosyal Güvenlik Merkezlerine başvurarak yetki tanımlaması yapılması gerekmektedir.
4(a) kapsamında kapsamında çalışanlar için ise "https://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/gooKullaniciLogin.do" bağlantısından sisteme giriş yapılmalıdır. Bildirim işlemi, ilgili bağlantıda yer alan "İş Kazası Meslek Hastalığı Bildirim Formu Kılavuzu" doğrultusunda, kılavuzda belirtilen esaslara uygun şekilde doldurulmalıdır.
Koordinatörlüğümüze SGK'ya yapılan bildirim dökümanı ile birlikte, görgü şahitlerinin ifadeleri, olay yeri fotoğrafları, varsa video kayıtları, iş kazası tutanağı, olay yeri krokisi ve ekde gönderilen "İş Kazası Tutanağı" ve "Kaza, Kök Neden Analizi Formu" ilgililerce doldurulup, imzalarının tamamlanıp tarafımıza iletilmesi sağlanmalıdır.
Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından cezai işlem yapılmaması adına hassasiyet gösterilmesi önem taşımaktadır.
Bilgilerinize sunar, sağlıklı günler dileriz.